Não recebo nem envio email - HOSTGATOR + CLOUDFLARE

Fiz todo o procedimento de migração para o cloudflare por problemas de lentidão absurda com o hostgator, entretanto acabei perdendo o recebimento / envio do emails do meu dominio vinculado com o gmail…
Fiz algumas configurações que vi por ai, mas sem nenhum tipo de solução, como desativar o DNS.

Gostaria de saber oque eu poderia fazer e se isso aconteceu com algum de vocês, qual foi a solução que encontraram?

1 Like

I did the entire migration procedure to cloudflare due to absurd slowness problems with hostgator, however I ended up losing receiving / sending emails from my domain linked with gmail… I made some settings that I saw around, but without any kind of solution, how to disable DNS.

I apologize for the google translator english, I’m brazilian, I think you got it hahaha

1 Like

If you use Gmail for your domain, then your MX records are incorrect.

https://support.google.com/a/answer/174125?hl=pt-BR

p.s. @floripare is pretty good with Portuguese and also might use Gmail for his domain(s).

2 Likes

Thanks for the reply friend
I use the email provided by cpanel, I just linked it with gmail for easier access. But when I linked Hostgator + Cloudflare, email Cpanel (roundcube) stopped sending and receiving, so also in gmail.
In short, the email belongs to the domain and created by the domain, not by google workspace, only domain linked with common gmail to receive/send emails

so I think the problem is before being synchronized with gmail, because the domain in the cpanel itself (roundcube) is no longer receiving, if it doesn’t receive it then it doesn’t send to the link with gmail, this is my problem.
Anyway I configured the MX, let me know if I’m wrong.

can you understand my friend?

1 Like

Delete the MX record with the :warning:. It points to the :orange: hostname of your website and that will not work. The other MX record that points to mail will work because that record is set to :grey:.

And then be sure that any email software uses the mail.andrezabenvindo.com.br hostname that is set to :grey:.

2 Likes

would it look like this?

1 Like

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.