My domain cache all and I can't update wordpress plugins

Hi again,

Me and my problems. I have one domain added to my Cloudflare account, It’s a wordpress so I have installed the Cloudflare plugin too. The domain is ahorrarmejor.com

The thing is that is allways cahing all and I can’t change anything. The only way I found is put in development to change anything.

By the way, if I try to access to my Cloudflare pluging i receive a forbidden.

Maybe I have any setting wrong, but checking with other domains working I can’t find the error.

Could you help me please? I don’t know where start

Do you have a “Cache Everything” rule in a Page Rule? If you do, and it does a wildcard match (example.com/*) for your website, you need to add a Page Rule above that one to bypass the cache for example.com/wp-admin/*

Hi,

I have this page rules in all my domains, but just this is working wrong:

Is that what yo mean?

This is what happen when I go to Settings/Cloudflare in my wordpress:

1 Like

Debes poner ARRIBA como prioridad 1 la regla de EVITAR caché y perfomance en WP-ADMIN; y abajo las que sí queras cachear. Las tienes a la inversa, en la documentación de CF explica que van en orden de prioridad y una “pisa/remplaza” a la otra.

Edit: uso CF en 45 sitios con WordPress y nunca un problema.

3 Likes

You are in cache Purgatory, yes?

In the Cloudflare admin panel (not WP), under the
Caching (tab) > Development Mode

Enable ‘Development Mode.’
“bypass our cache allowing you to see changes to your origin server.”

This mode will stop all caching to your sub and domain then allowing your plug-ins to update.

As @Alejandro said, that /wp-admin rule needs to be first.

In addition, the setting should be the Cache Setting to “Bypass Cache.” Not “Disable Performance”

2 Likes

Muchas gracias Alejandro, ahora el admin de wordpress si funciona correctamente.

6xbytes, I say that the only way I saw was that, but now, with Alejandro’s tip works properly.

sdayman, I can’t found Bypass Cache so I thought that was correct.

It’s under “Cache Level”

1 Like

Ok, Thanks a lot sdayman, changed.

Now is correct, isn’t it?

Best Regards

This is my conf in 10 WordPress sites, and work excellent.

Así me funciona, @Tamagochi, lo único que algunas veces en el login me dice que las cookies están “desactivadas”, reintentás y entra, creo es por el security level “high” o algún plugin de seguridad, quizás. Siempre recordá, ponelo “primero” en el listado de reglas. Espero lo hayas resuelto.

1 Like

Muchisimas gracias Alejandro,

Pero eso no es donde las reglas no? Me suenan algunos ajustes pero de otros sitios en Cloudflare.

Lo de las reglas entonces vuelvo a añadir el disable performance y los otros ajustes los busco y los pongo como me dices.

Salu2

Eso está en la regla /wp-admin, cuando la abrís podés ir agregando todas esas opciones (quizás te confunde porque tapé la url/dominio arriba) ó sólo la de desactivar caché y desactivar perfomance (que son las mínimas para funcionar bien con WordPress); lo de seguridad y otras que yo tengo son accesorias y útiles, pero quizás no las necesites (son todas más que nada para evitar fuerza bruta y por otras reglas u optimizaciones de hosting).

Otro tip: en la regla común /* que tenés para todo el resto del sitio, tenés activado el EDGE-caché a 1 mes, te recomiendo agregar ahí en la regla o en configuración de la pestaña caché una de BROWSER caché a 1 semana que sobreescrive el que informa tu hosting, en especial veo que estás lanzando el sitio, o por si actualizás theme/plugins y un usuario regresa tome esos cambios si algo no se purgó adecuadamente, no te baja el rendimiento y renueva el navegador directo a CF los js, imagen y css.

This topic was automatically closed after 31 days. New replies are no longer allowed.