ID 1 site without ssl, but subsite has ssl

Does anyone know how to solve this please?

I am using CloudFlare on a multisite network.

I am new to CloudFlare and lousy in English, which makes it difficult to resolve certain configuration errors. Consequently, I end up giving work to the community. Forgive me.

click on the links:

www.lojaset.com.br - without ssl

www.lojaset.com.br/modelo-1 - with ssl

(if you type in your own language, with correct spelling and grammar, then the translator should be able to make sense of your problems.)

Your site is not on Cloudflare, so I’m not sure how this community can help you. What problem with a Cloudflare product are you having?

% dig +short www.lojaset.com.br
lojaset.com.br.
162.241.2.136
% whois 162.241.2.136 | grep Organization
Organization:   Unified Layer (BLUEH-2)
1 Like

@michael Eu não entendi muito, pois meus dns estão apontados para o cloudflare. Por favor, faça o teste novamente.

Eu estava com a “DNS only” para “www” e “lojaset.com.br”, pois estou testando, tentando encontrar uma solução.

Acabei de deixar em “Proxied” agora.

Além desses dns, tem outros que precisam estar ativos ?

Desde já Agradeço a atenção!

You have a few problems you need to fix.
You already have a valid cert on your origin so you should set your SSL Mode to “Full (Strict)”. This ensures :logo: talks to your Origin over HTTPS.

You should enable “Always Use HTTPS” to make sure users are redirected to your site over HTTPS also.

You need to ensure your Wordpress server forces SSL, the easiest way is using the Really Simple SSL plugin. Turning on “Automatic HTTPS Rewrites” will help avoid some of these mixed content warnings.

You have a few 404 (file not found) errors that need to be resolved.

1 Like

Já Alterei para “Full (Strict)”.

Ativei “Always Use HTTPS” .

Já Ativei “Automatic HTTPS Rewrites”

Esse plugin do wordpress eu tenho instalado, porem ao ativar ele meu site principal (www.lojaset.com.br), demora muito para responder… Mas Resolve o problema do ssl. mas fica lento para carregar… Enquanto em (www.lojaset.com.br/modelo-1) parece estar tudo normal.

no momento o plugin está desativado, estou tentando alternativas!

One of the resources you are trying to load over HTTPS does not respond at all.

https://codebean.co/goseowp/wp-content/uploads/sites/3/2018/04/nuovo-logo-light.svg

2 Likes

Era isso mesmo :+1:

Muito Obrigado, consegui resolver… Desculpa incomodar muito…

Tenha uma boa noite…

att. Felipe Rocha

2 Likes

This topic was automatically closed after 30 days. New replies are no longer allowed.