Gmail Spam

Estou utilizando o Cloudflare no meu dominio .com.br. Criei o encaminhamento de emails para o Gmail.
O envio é feito no Gmail utilizando o meu endereço de dominio.
Os emails chegam certo para mim mas os que envio estão indo diretamente para o Spam. Já configurei o DNS e todas as chaves conforme especificado mas ainda estou com esse problema. Existe alguma inclusão no DNS que devo fazer para que meus emails não sejam considerados Spam ?

Greetings,

Thank you for asking.

I am sorry to hear you are experiencing an issue with receiving and/or sending e-mails while using Coudflare for your domain name.

Are you talking about Cloudflare Email Routing feature and want to send emails using this? In short answer, unfortunately currently this is not possible.

Please let me explain a bit more in detail about this feature as follows from below:

Cloudflare free Email Forwarding feature allows you to create personalized email addresses for your domain name and forward emails to other email addresses of your choice.

Cloudflare Email Routing (beta) is an email forwarding service that does not allow creating fully-featured email accounts and send outgoing emails from [email protected] , since it’s a virtual email address. You may consider some 3rd-party Email service provider, which allows creating such an email account to send e-mails within your domain name [email protected] .

Otherwise, if you are using Gmail to send out e-mails (but not in the name of [email protected] or at least not my using Cloudflare MX hostname for your sending server), you might have to modify the TXT record for the SPF.

Exatamente isso que estou tentando fazer. Enviar o Email no Gmail utilizando a função “Enviar email como” utilizando meu email profissional [email protected]

Meu SFP hoje está assim: v=spf1 include:_spf.mx.Cloudflare.net include:_spf.google.com ~all

Tem alguma idéia de como posso resolver essa situação ?

Desde já agradeço a sua atenção.

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.