DNS deployment returning the refused search error

My domain is registered in Registro.br, every time I try to register the DNS it returns me a refused search, even doing the terminal commands and tests by DNS verification, only this problem in my primary domain, because the redirects are accepting correctly, so I thought it would be in the DNS settings of the cloudflare where I am not accessible, because the web server I use is already configured correctly and in the registro.br as well.

This problem is very serious, I have had this problem for weeks.

Are you saying that you can not add your domain to Cloudflare? If you’d like to try this in Portuguese, @floripare can probably assist. Just be sure to include the domain name with the problem.

2 Likes

No, adding the domain to the cloudflare I can do without problems, however, when I try to insert the nameserver that the cloudflare provides me, this error returns.

Ok, so your domain registrar will not let you input Cloudflare’s name servers. Their site is all in Portuguese, so maybe @floripare can read their instructions.

Can you post a picture of what you typed in and the error?

1 Like

How do I contact him?
And why won’t he accept DNS from cloudflare?

Print:

Olá Michael,

Tudo indica que vc está inserindo corretamente os nomes dos NS do Cloudflare. Sugiro abrir um ticket no suporte do Cloudflare para que eles investiguem. Por via das dúvidas, confira antes no seu painel inicial do Cloudflare se são esses mesmo os servidores atribuídos ao seu domínio. Se não houver nenhum erro, clique em https://dash.cloudflare.com/?account=support e escolha a última opção “Get more help”.

1 Like

Já abrir o ticket, me mandaram registrar um TXT no registrador de DNS, já fiz isso, porém não sei quando vou obter respostas, até lá queria aplicar outras formas de solução, pois dependo muito de implementar a CDN ao meu site.

Acho que não tem o que a ser feito além de seguir o que o suporte sugeriu. Mas acredito que deve ser rápido, assim que tiver propagado esse registro TXT vc deve conseguir resolver junto ao suporte. Aqui na comunidade não temos acesso à sua conta, nem vejo nenhuma alternativa a isso. É preciso que esteja corretamente configurado no registro.br, é o começo de tudo. Se vc postar o número do ticket, talvez o @cloonan possa dar uma olhada para ver se está faltando alguma coisa.

2 Likes

ID do Ticket: #1922227

Mas aliás, o que esse registro que me mandaram fará de diferencial? pois eu inserir e tentei alterar as nameservers no registro.br e me retornou o mesmo erro

1 Like

Hi @MichaelMako, the record you added/should add lets us verify the domain. I see your ticket and I’ll cc myself on that an keep an eye on progress.

Interestingly, to I see different nameservers than the engineer reported on the ticket yesterday. Did you make a change to jet & deck for your nameservers?

2 Likes

Coloquei padrão do meu DNS, pois aquilo foi um teste, mas essas DNS são as oficiais do meu site.

1 Like

Ah, can you please add the text record starting with cf-verify to the DNS records in your cloudflare dash and let the engineer know when that is complete? The screen shot you shared is not of cloudflare and that means it was not entered correctly.

2 Likes

Já inseri, e já coloquei as configurações de DNS da minha hospedagem, fiz o teste da propagação para verificar, está funcionando corretamente, se puder verificar, agradeceria!

Sorry @MichaelMako I’m looking at your ticket, site and this post and not sure I am tracking with the conversation.

Can you attach a screen capture of the DNS records of your cloudflare dashboard showing the text file that begins with cf-verify? If it’s in your hosting records it is not helpful, the record needs to be placed in the DNS records of your cloudflare dashboard. (Similarly, and this may be why you were facing issues with nameserver change, if you were adding ns records for your cloudflare nameservers at your host, that will not work. Nameservers need to be changed at your domain registrar.)

Coloquei somente na hospedagem. inserir agora na cloudflare, fui testar os nameservers e retornam o mesmo erro, descobri que também não aparece o TXT cadastrado tão voltado como não encontrados, sendo que antes aparecia com meu IP original da minha hospedagem, segue o print das configurações de DNS do meu cloudflare.

Thank you, the record should be the full name cf-verify.makobaby.com.br

Wouldn’t that be redundant?

Seemed like it, but that’s what the engineer asked to have placed and that’s what they’re checking for, #TXT/cf-verify.makobaby.com.br.

1 Like

solicitei ao suporte no chat da hostgator que fosse inserido o registro abaixo:

Você poderia adicionar o seguinte registro TXT ao seu registrador DNS e me informar quando isso for feito para que possamos confirmar a propriedade do domínio?

Nome: cf-verify.makobaby.com.br
Valor: v6DQdZ599aE2tQ79

já adicionaram o registro e o mesmo já propagou, peço por gentileza que sigam com o próximo passo de confirmar a propriedade do domínio para que eu possa enfim utilizar o serviço.

desde já agradeço!

1 Like

It’s mostly propagated.