Alteração DNS

Alterei o servidor DNS e meu site caiu, voltei para o DNS antigo mas o site não voltou, como faço para resolver?

If your site does not load on your host’s nameservers, then you need to contact your host, Cloudflare does not control that.

What’s the domain?

viaverde.agr.br

O registrador é registro.br, mas eu já reverti o DNS, na teoria então a Cloudflare deveria parar de funcionar, não?

Well, the domain is currently pointing to Cloudflare.

As for the error, you best check out error 1000 cloudflare - Brave Search.

You will need to fix the DNS records. You probably best delete the domain from Cloudflare, point the nameservers back to your host, wait a day, and re-add it.

Olhei o artigo que me passou, fiz todos os processos mas o site ainda não retornou, se eu excluir o domínio da Cloudflare eu perco todos os registros de DNS que estão nele? Eu já apontei os servidores de nome de volta ao meu host, mas o site ainda não voltou…

Well, resetting the DNS records is the whole point. If you don’t want to delete the domain, you can also contact your host and clarify what the right records are and set that up, but that’s something you need to clarify with your host.

And no, your domain is still pointing to Cloudflare and nameserver changes can take days.

Mas meu domínio sempre esteve apontando para a Cloudflare, porém antes não estava ativo pois estava com aquela “área pendente, até a resolução da pendência não será permitido a configuração de proxy” algo assim, para resolver eu precisa alterar o servidores de nomes, quando alterei para resolver o meu site caiu, achei que assim que eu alterasse de volta o site iria voltar mas não voltou, estou preocupado que passem dias e o site não volte

We are going a bit in circles.

You either fix the records on Cloudflare as I mentioned or you start from scratch and import them from your host. It’s up to you what you prefer.

This is not a Cloudflare issue, you simply have wrong DNS records.

My advice, point your domain to your host for now.

E como eu faço isso?

You go to your registrar and point the domain to the nameservers provided by your host. You best contact your host for details.

Certo, vou fazer isso. Obrigado pela ajuda

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.